Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighedNæste indlæg: Forrige indlæg:

BUSINESS AWARDS 2019: ENJOY THE POWER

Til Business Awards 2019 vandt drengene fra Høje Gladsaxe prisen for Lokalt og Socialt Entreprenørskab.

Enjoy the Power er en mikrovirksomhed fra Høje Gladsaxe, hvor 11 drenge har arbejdet på højtryk for at udvikle den perfekte opskrift på en proteinbar, der både er sund og smager godt. Udover at lave et godt produkt, er det også vigtigt at have et godt samarbejde blandt kollegaerne i mikrovirksomheden.

Det fortalte LanguageWires direktør, da drengene var på besøg hos deres mentorvirksomhed. Det er meget sjovere at etablere en mikrovirksomhed, hvis man er sammen om det og kan hjælpe hinanden, når man møder udfordringer.

For at kende de kommende kunders behov og smagspræferencer, lavede mikrovirksomheden en stor spørgeskemaundersøgelse og arbejdede derefter videre med smagssammensætningerne i skolekøkkenet.

Da den endelige opskrift var fundet, skulle storproduktionen i gang, og drengene endte med at producere og pakke næsten 100 proteinbarer. Det var godt, at de lavede så mange, for de blev revet væk, da Enjoy the Power i maj arrangerede et fantastisk åbningsevent på Kirketorvet i Høje Gladsaxe.

Siden jeg har været med i MYOB, har jeg lært mange nye ord, mange nye mennesker at kende og overskredet nogle grænser,” fortæller Hussam, en af de unge iværksættere.

“PRISEN FOR LOKALT OG SOCIALT ENTREPRENØRSKAB GÅR TIL ENJOY THE POWER!”

Business Awards 2019 markerer afslutningen på endnu en sæson for Mind Your Own Business Programmet. På den store dag blev drengenes gode indsats og udvikling af mikrovirksomhederne fejret med en prisuddeling.

En ekstern dommerkomité med erhvervsfolk, iværksættere og journalister har frivilligt engageret sig, læst om drengenes arbejde og nomineret mikrovirksomhederne til de forskellige priser.

DOMMERKOMITEENS ORD

”I år går prisen for lokalt og socialt entreprenørskab til en mikrovirksomhed med fokus på sammenhold og lokal forankring.

Drengene har formået at skille sig ud ved at inddrage et nyt og socialt aspekt i deres produkt, som har potentiale for en stor kundekreds. Desuden er produktindholdet gennemtestet gennem brugerundersøgelser, og forhåndsaftaler for lokale salgsmuligheder er allerede indgået.

Til mikrovirksomhedens launch-event, hvor der blev totalt udsolgt, beviste drengene over for alle, at de sagtens kan løfte den store opgave med deres lækre og sprøde produkt!”

MØD MIKROVIRKSOMHEDEN ENJOY THE POWER